Genel Bilgiler
Pazarlama çağımızın en önemli disiplinlerinden biri halini almıştır. Bu bağlamda ara insan kaynaklarının önemi özellikle her sektörde kendisini hissettirmektedir. Pazarlamanın, işletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olması ve bu alanda nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyulması gerekçesiyle kurulan pazarlama programı bugün de güncel ders programı (içeriğiyle) ile piyasanın aradığı insan kaynaklarını yetiştirebilmektedir.
Pazarlama Programında sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere yoğunlukla yer verilmektedir. İş yaşamında özellikle hizmet ve perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünün oluşumuna katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
İstihdam Olanakları
Programdan mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların satış departmanı, pazarlama departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, satın alma, halkla ilişkiler, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve bir dizi pazarlama alanında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman unvanlarıyla çalışabilmektedirler.
Dikey Geçiş İmkanları
Pazarlama önlisans programından mezun olan öğrenciler aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi
- İletişim
- İletişim Bilimleri
- İşletme
- İşletme Enformatiği
- İşletme Yönetimi
- İşletme-Ekonomi
- Lojistik
- Lojistik Yönetimi
- Pazarlama
- Reklam Tasarımı ve İletişimi
- Reklamcılık
- Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
- Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
- Uluslararası İşletme
- Uluslararası İşletmecilik
- Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
- Uluslararası Ticaret, Lojistik ve İşletmecilik
- Uluslararası Ticaret
- Uluslararası Ticaret ve Finans
- Uluslararası Ticaret ve Finansman
- Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik